امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال در مورد خريد خانه و دفتر خانه
#1
سلام، من اخيرا آپارتماني را خريداري کرده ام که در قولنامه نام دفترخانه را مشخص کرده و من چون وام بانک داشته ام دفتر خانه را اينطور مشخص کرده: دفتر خانه شماره ... و يا هر دفتر خانه اي که بانک پشنهاد دهد مي خواستم بپرسم اگر دفتر خانه مورد نظر بانک برويم با توجه به اينکه در قولنامه به شماره دفترخانه مورد نظر بانک اشاره نشده و تنها گفته شده "يا هر دفتر خانه اي که بانک پشنهاد دهد" ايا دفترخانه مي توانهد در صورت عدم حضور فروشنده گواهي عدم حضور صادر کند. و دوم اينکه من پول را در دو قسمت پرداخت مي نمايم :1- در روز قولنامه و بخش دوم در روز محضر. با توجه به اينکه خانه در رهن مستاجر مي باشد ( مبلغ 35 ميليون تومان). اما در قولنامه ذکر شده مبلغ 120 ميليون تومان بايستي همراه داشته باشم ( يعني مبلغ رهن را کسر نکرده و درحقيقت من بايستي 85 ميليون داشته باشم) ايا من براي گرفتن عدم حضور بايد 120 تومان داشته باشم؟ البته در صفحات بعدي قولنامه به اين 35 تومن ودر رهن بودن ملک اشاره شده است. خواهشا راهنمايي فرماييد. با تشکر
پاسخ
#2
(۶ اسفند ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۵۱ : ۲۳)lurk نوشته است: سلام، من اخيرا آپارتماني را خريداري کرده ام که در قولنامه نام دفترخانه را مشخص کرده و من چون وام بانک داشته ام دفتر خانه را اينطور مشخص کرده: دفتر خانه شماره ... و يا هر دفتر خانه اي که بانک پشنهاد دهد مي خواستم بپرسم اگر دفتر خانه مورد نظر بانک برويم با توجه به اينکه در قولنامه به شماره دفترخانه مورد نظر بانک اشاره نشده و تنها گفته شده "يا هر دفتر خانه اي که بانک پشنهاد دهد" ايا دفترخانه مي توانهد در صورت عدم حضور فروشنده گواهي عدم حضور صادر کند. و دوم اينکه من پول را در دو قسمت پرداخت مي نمايم :1- در روز قولنامه و بخش دوم در روز محضر. با توجه به اينکه خانه در رهن مستاجر مي باشد ( مبلغ 35 ميليون تومان). اما در قولنامه ذکر شده مبلغ 120 ميليون تومان بايستي همراه داشته باشم ( يعني مبلغ رهن را کسر نکرده و درحقيقت من بايستي 85 ميليون داشته باشم) ايا من براي گرفتن عدم حضور بايد 120 تومان داشته باشم؟ البته در صفحات بعدي قولنامه به اين 35 تومن ودر رهن بودن ملک اشاره شده است. خواهشا راهنمايي فرماييد. با تشکر

سلام
مشکلی پیش نمی آید . اگر بانک قبل از سر رسید مقرر ، دفترخانه ی دیگری را معرفی کرد ، که حتماً به صورت کتبی خواهد بود ، می توانید در روز مقرر آن را به دفتر خانه قید شده در مبایعه نامه ارائه دهید . در خصوص در رهن بودن ملک ، اگر در متنی که می فرمائید اشاره شده است که مبلغ رهن از ثمن معامله کم خواهد شد ، دفتر خانه به آن ترتیب اثر خواهد داد .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ
#3
ممنون از پاسخگويي شما.
پاسخ
#4
فقط يک سوال ديگر راجع به مبلغ در رهن خانه: در متن اشاره نشده که از ثمن معامله کسر ميشه فقط نوشته مبلغ 35 ميليون تومان در رهن مستاجر مي باشد. اين موضوع اشکالي ايجاد مي کنه؟
پاسخ
#5
(۸ اسفند ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۵۸ : ۱۸)lurk نوشته است: فقط يک سوال ديگر راجع به مبلغ در رهن خانه: در متن اشاره نشده که از ثمن معامله کسر ميشه فقط نوشته مبلغ 35 ميليون تومان در رهن مستاجر مي باشد. اين موضوع اشکالي ايجاد مي کنه؟

سلام
ایرادی ایجاد نمی کند . میتوانید جهت تعیین تکلیف مبلغ رهن فروشنده را ملزم به قید آن در مبایعه نامه نمائید . در ضمن در دفتر اسناد رسمی به این موضوع اهمیتی نمی دهند . باید با سر دفتر صحبت نمائید .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ
#6
با سلام خدمت اساتید عزیز

بنده خانه ای خریدم که در قولنامه چنین آمده 3 دانگ از 6 دانگ به متراژ 50 متر در 3 طبقه و قید شده بود سند تنظیم رسمی بعدا که خانه را تحویل گرفتم فهمیدم 42 متر میباشد به دادگاه شکایت کردم که 8 متر کسری بنده رو بده و نیز دادخواست الزام به تنظیم سند دادم.

دادگاه رای داده که فروشنده سند رو به اسمم بزنه ولی قاضی گفت چون 3 دانگ از 6 دانگ در قولنامه قید شده این بصورت مشاع میشود و شما نمیتوانی 8 متر کسری را مطالبه کنی!

در ضمن خونه من با خونه بغل دستی یکی بوده به متراژ 111 متر و سند رسمی شش دانگ داره بعدا دوتا خونه کرده و یکیش رو 50 (42 متر درامده)متر ساخته و فروخته به من و اون یکی رو اجاره داده که مثلا 61 متر میباشد.

1-سوال بنده از استاد اینه که اگه ما رفتیم دفترخانه که فروشنده سند رو به اسمم بزنه اونجا در سند متراژ قید بشه بهتره؟یعنی بنویسه 3 دانگ از 6 دانگ به متراژ 50 متر یا متراژ قید نشه و فقط بنویسه 3 دانگ از 6 دانگ بصورت مشاع؟ کدوم به نفع من میشه؟

2- الان من رای دادگاه رو برای اجرای احکام بردم و به فروشنده مهلت داده تا بیاد و سند رو بزنه اگه ایشون نیومد چطور میشه؟ من منتظر دادگاه باشم بهتره یا سعی کنم فروشنده رو متقاعد کنم تا سند رو به اسمم بزنه؟

3- کل این سند که 111 متر میباشد و سهم من 50 متر هست در بحث مشاع که در قولنامه هم امده 3 دانگ از 6 دانگ ایا نصف این زمین متعلق به من میشود یعنی 55 متر یا اینکه نه اونی که در تصرف من میباشد من حق دارم؟

ببخشید طولانی شد خیلی خیلی از کمک و راهنماییتون ممنونم
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خريد قراردادزمين سهم مالكانه ازطريق قولنامه عادي saeed5472 0 1,068 ۲۹ شهريور ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۱۱ : ۱۹
آخرین ارسال: saeed5472
  جلوگیری از اجرای مورد وکالت چنگیزوند 2 4,782 ۲۰ ارديبهشت ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۵۳ : ۱۳
آخرین ارسال: حکمت
  آیا می توان بعد از 105 سال مالک خانه ای شد که در این مدت اجاره آن را omidsadeghisoftware 1 5,077 ۲۸ ارديبهشت ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۲۳ : ۱۳
آخرین ارسال: vakil
  زمینی که قولنامه ای خریدیم در دفتر اظهار نامه ثبتی به نام شخص دیگر Shahram 2 31,990 ۳۰ تير ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۵۱ : ۱۵
آخرین ارسال: vakil
  سوال afshar-64 1 6,500 ۳۰ مهر ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۰۴ : ۱۵
آخرین ارسال: vakil

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان