امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جریمه فسخ قرارداد اجاره ملک
#1
من یک آپارتمان را برای مدت یک سال رهن و اجاره کرده ام. در قرارداد اجاره نوشته شده طرفین می توانند با یک ماه اعلام قبلی نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمایند. در این صورت متقاضی فسخ قرارداد باید معادل یک ماه مبلغ اجاره را به عنوان زیان به طرف دیگر پرداخت نماید. من بعد از 6 ماه استفاده از ملک قصد فسخ قرارداد را دارم. سئوال من این است:
1- با توجه به اینکه نیمی از مدت قراداد سپری شده است باز هم باید معادل یک ماه کامل اجاره، ضرر و زیان بپردازم یا معادل نصف آن؟
2- به توجه به اینکه قرارداد رهن و اجاره می باشد آیا باید فقط معادل اجاره قید شده در قرارداد ضرر و زیان بپردازم یا مبلغ رهن را هم باید به معادل عرفی اجاره ای آن تبدیل کنم و به عنوان ضرر و زیان به اجاره اضافه کرده و بپردازم؟

با تشکر
پاسخ
#2
(۱۴ بهمن ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۱۷ : ۱۶)kia نوشته است: من یک آپارتمان را برای مدت یک سال رهن و اجاره کرده ام. در قرارداد اجاره نوشته شده طرفین می توانند با یک ماه اعلام قبلی نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمایند. در این صورت متقاضی فسخ قرارداد باید معادل یک ماه مبلغ اجاره را به عنوان زیان به طرف دیگر پرداخت نماید. من بعد از 6 ماه استفاده از ملک قصد فسخ قرارداد را دارم. سئوال من این است:

1- با توجه به اینکه نیمی از مدت قراداد سپری شده است باز هم باید معادل یک ماه کامل اجاره، ضرر و زیان بپردازم یا معادل نصف آن؟

مستنداً به ماده 10 قانون مدنی اشخاص ملزم به انجام تعهدات خود می باشند و این تعهدات و توافقات لازم الاجرا هستند . شما باید معادل یک ماه کامل را بپردازید .

نقل‌قول: 2- به توجه به اینکه قرارداد رهن و اجاره می باشد آیا باید فقط معادل اجاره قید شده در قرارداد ضرر و زیان بپردازم یا مبلغ رهن را هم باید به معادل عرفی اجاره ای آن تبدیل کنم و به عنوان ضرر و زیان به اجاره اضافه کرده و بپردازم؟
با تشکر

با توجه به اینکه مبلغ رهن به عنوان قرض الحسنه می باشد ، بنابراین ارتباطی به مبلغ اجاره ندارد و شما باید معادل مبلغ اجاره را به طرف پرداخت نمائید .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ
#3
با سلام و تشكر از زحماتتون
خونه اي رو 65 ميليون رهن كامل كردم و 650 هزار تومان حق الزحمه بنگاه رو دادم و 2 ميليون بيعانه به صاحب ملك و قرار شد كه 63 ميليون رو بپردازم تا بتونم نقل مكان كنم ..اما برام مشكلي پيش اومد و ديگه نمي تونم اون خونه رو بگيرم..جريمه اي كه به من تعلق مي گيره چقدر هست ؟بنگاه گفته بايد 2 سر كميسيون رو بپردازم كه ميشه 1ميليون 300هزار ..
ممنون ميشم راهنماييم كنيد
پاسخ
#4
سلام
پیشنهاد میکنم تاپیک خودرابه انجمن مربوطه بنام خودتون ثبت کنید
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  فسخ قرارداد مجید بابایی 3 5,950 ۷ تير ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۴۳ : ۱۲
آخرین ارسال: حکمت
  آیا میتوانم قرارداد رهن را فسخ کنم؟ ctrlz 3 7,886 ۱۹ خرداد ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۳۴ : ۱۶
آخرین ارسال: حکمت
  اقامت فردی غیر از مستاجر در مکان مورد اجاره 13881355 1 3,718 ۱۱ خرداد ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۰۱ : ۱۶
آخرین ارسال: حکمت
  اجاره 13881355 3 5,255 ۱۳ شهريور ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۵۳ : ۰۹
آخرین ارسال: کامیاب
Smile اجاره اپارتمان مریم 1 2 4,374 ۱۲ شهريور ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۳۰ : ۰۰
آخرین ارسال: dadkhah

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان