امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تحویل پارکینگ مزاحم به جای پارکینگ قید شده در مبایعه نامه
#1
با عرض سلام و تشکر


بنده یکسال یک واحد آپارتمان نیم ساخته را خرید کردم که به گفته سازنده دو پارکینگ داشت.  در قولنامه قید شده "واحد دارای دو پارکینگ سندی که به رویت خریدار رسیده"

الان که سند ها آماده شده یکی از این دو پارکینگها مزاحم دیگری است.

آیا بنده با شکایت در دادگاه می توانم ادعای خسارت نمایم؟ فروشنده به اصلاح "به رویت رسیده" خیلی تاکید دارد و ادعا دارد شکایت به جایی نمی رسد؟

مراحل شکایت باید چگونه باشد؟ تامین دلیل چگونه انجام دهم؟ چقدر خسارت باید ادعا نمایم؟


ضمنا بنده در دفترخانه سند واحد را به اسم خود کرده و تحویل گرفتم، به گفته دفتردار وقتی سند خرید محضری را امضائ کردم خود به خود مزاحمت را نیز قبول کردم و شکایتم به جایی نمی رسد Huh این جمله ایشان چقدر صحت دارد؟
پاسخ
#2
سلام 
میتوانید ازخیار رویت وتخلف وصف وفسخ بیع استفاده نمائید باتوجه به اینکه خیارات تا سه روز پس از اطلاع قابلیت اقدام به طرح دعوی  دارد سریعا باید اقدام شود یا اینکه بیع را قبول نموده ادعای خسارات نمائید
تا نظردوستان چه باشد؟
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#3
سلام فسخ صرفا بلحاظ عدم تحویل پارکینگ به نظر مسموع نخواهد بود در این خصوص  ابتدا با ارسال اظهارنامه تحویل پارکینگ را مطالبه متعاقبا دادخواست الزام به تحویل پارکینگ را تقدیم دادگاه نموده که پش از صدور حکم میتوانید ب ا ارجاع امر به کارشناس رسمی مطالبه خسارات نمایید
Heart
پاسخ
#4
(۶ شهريور ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۴۸ : ۱۵)arazco نوشته است: سلام فسخ صرفا بلحاظ عدم تحویل پارکینگ به نظر مسموع نخواهد بود در این خصوص  ابتدا با ارسال اظهارنامه تحویل پارکینگ را مطالبه متعاقبا دادخواست الزام به تحویل پارکینگ را تقدیم دادگاه نموده که پش از صدور حکم میتوانید ب ا ارجاع امر به کارشناس رسمی مطالبه خسارات نمایید


با سلام و تشکر

بنده اواخر 96 یک واحد آپارتمان نیمه ساخته را خرید کردم که به گفته سازنده دو پارکینگ داشت. در قولنامه قید شده "واحد دارای دو پارکینگ سندی که به رویت خریدار رسیده" وقتی که سندها آماده شدند یکی از این دو پارکینگها مزاحم دیگری است.
بنده سند را امضا کردم و سپس شکایت کرده در خواست ضرر و زیان کردم ولی با توجه به دفاعیات ناقص وکیلم دادگاه "قرار رد دعوی خواهان" صادر کرد.
مجددا بنده تجدید نظر دادم و دادگاه رای داد،متن این رای به شرح زیر است:
"در خصوص تجدید نظر خواهی به دادنامه شماره... که به موجب آن قرار رد دعوی نخستین تجدید نظر خواهانها مبنی بر مطالبه ما به التفاوت بهای پارکینگ مزاحم با پارکینگ غیر مزاحم به شرح استدلال منعکسه در رای تجدید نظر خواسته صادر و اعلام گردیده است نظر به اینکه جهات موضوعی و اسباب موجهه رای صادره تماما در راستای ماهیت دعوای است لکن رای صادره در قالب قرار و به طور شکلی اصدار یافته است که مطابق قانون انطباقی با هم ندارند دادگاه تجدید نظر خواهی را وارد تشخیص و مستندا به بند د ماده 348 و مواد 353 و 365 قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه نقض قرار معترض عنه پرونده را جهت رسیدگی در ماهیت دعوی به مرجع محترم نخستین اعاده نماید."

می خواستم بدانم نظر شما چیست؟ آیا شکایتم به جایی می رسد؟ بنده تاکید دارم به لغت تحویل "دو عدد پارکینگ" قید شده در مبایعه نامه و از طرفی در تقسیم نامه شهرداری عملا دو نوع پارکینگ بیشتر وجود ندارد: 1- پارکینک 2- پارکینگ مزاحم و عملا شق سومی از پارکینگ بنام "پارکینگ غیر مزاحم" موضوعیت ندارد.

میخواستم بدانم نظر دیوان در خصوص تعبیر پارکینگ به پارکینگ مزاحم چیست؟ از کجا باید اطلاعات بگیرم.

پیشاپیش از شما کمال تشکر را دارم
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  حق پارک دو خودرو در پارکینگ اختصاصی AAM_535815 0 1,631 ۸ دي ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۲۳ : ۰۳
آخرین ارسال: AAM_535815
  پارکینگ مزاحم میلاد افشارزاده 2 8,527 ۳۰ آذر ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۵۲ : ۱۲
آخرین ارسال: rasta
  پاركينگ مزاحم shilasoleimani 10 33,465 ۳۰ آذر ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۴۶ : ۱۲
آخرین ارسال: rasta
  پارکینگ مزاحم Armin671 0 2,202 ۲۹ بهمن ، ۱۳۹۷, ساعت --> ۱۲ : ۰۰
آخرین ارسال: Armin671
  پارکینگ کاملا قانونی دارم ولی کس دیگه ماشین می ندازه توش ؟ peymanan 1 5,436 ۲۰ تير ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۵۶ : ۱۲
آخرین ارسال: حکمت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان