انجمن حقوقی هامون
تحدید تلفنی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن حقوقی هامون (https://www.vakil.net/forum)
+-- انجمن: تالار پرسش و پاسخ و مشاوره حقوقی متفرقه (https://www.vakil.net/forum/forumdisplay.php?fid=4)
+--- انجمن: پرسش و پاسخ و مشاوره حقوقی (https://www.vakil.net/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- موضوع: تحدید تلفنی (/showthread.php?tid=285)



تحدید تلفنی - reza84 - ۱۶ دي ، ۱۳۹۱

با سلام
فردی به برادر من مبلقی داده بود و سود آن را می گرفته. ( 8% در ماه )
حالا برادر من ورشکست کرده و دیگر نمی تواند سود را بدهد و فرد مورد نظر چک ها و صفته ها را برگشت زده و اقدام قانونی نموده. تا اینجا مشکلی نیست و پرونده روند قانونی خود را طی می کند.
مشکل اینجاست که این فرد چون نمی تواند برادر من را پیدا کند و روند قانونی زمان بر است برای زودتر گرفتن پولش من و خانواده ام را تحدید به اسیب رساندن، تخریب اموال و ... می نماید.
من مکالماتش را (تلفنی) ضبط نموده ام. می خواهم بدانم آیا از این مکالمات می توان به عنوان مدرک جهت شکایت استفاده نمود . و راهکار شما در مواجهه با چنین افرادی چیست ؟

با تشکر
رضا


RE: تحدید تلفنی - کامیاب - ۱۶ دي ، ۱۳۹۱

مخاطب محترم ضبط صدا نمیتواند مدرک باشد ولی اگر اس ام اس تهدید کننده ارسال نموده باشد از نظر بنده بله میتوانید شکایت مزاحمت کنید ولی در هر صورت الان هم میتوانید کلیه کسانی که تهدید میشوند تحت عنوان تهدید ایجاد ربع و وحشت و ایجاد مزاحمت شکایت کرد ولی فایده ای ندارد چون بار اثبات آن بسیار مشکل است و اگر درب منزل شما می آید و تهدید میکند اگر دوربین مداربسته بگذارید و تصویر و مشاجرات و تهدیدات وی را ضبط کنید در آن صورت میشود و در مورد ربوی بودن چک و سفته ها اگر بتوانید این موضوع را هم برادرتان اثبات کند باز هم برادرتان میتواند بدون پرداخت هیچگونه وجهی آنهم در صورت اثبات ربوی بودن تا میزان مبلغ طلب وجه ربا خوار را پرداخت نماید و از پرداخت مازاد معاف میشود و اگر میزان وجه پرداختی از مبلغ مورد ربا بیشتر باشد کلاً از پرداخت وجوه چک و سفته های داده شده معاف میشود