انجمن حقوقی هامون
مالیات دفتر غیر فعالسند تجاری - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن حقوقی هامون (https://www.vakil.net/forum)
+-- انجمن: تالارهای مشاوره و مباحث حقوقی (https://www.vakil.net/forum/forumdisplay.php?fid=6)
+--- انجمن: انجمن تخصصی مشاوره حقوقی حقوق تجارت (https://www.vakil.net/forum/forumdisplay.php?fid=19)
+--- موضوع: مالیات دفتر غیر فعالسند تجاری (/showthread.php?tid=1221)



مالیات دفتر غیر فعالسند تجاری - ranamoradi - ۱۹ فروردين ، ۱۳۹۶

سلام
من یک دفتر سند تجاری ککوچک یک سال و نیم اجاره کردم و وقتی خواستم بلند شم املاک ودیعه را نگه داشت تا مفاسای مالیات بگیرم و الان به مالیات گفتم که دفتر کار شخصی بوده و نه تجارتی می کردم و نه ارباب رجوعی داشتم و تازه قبض برقم هم خیلی پیانن است که ضمیمه کردم اما رسیدگی نمی کنند و می گن باید اضهارنامه ی مالیلتی بدی اما من که شغلی نداشتم چی بزنم ؟
لطفا راهنمایی نمایید


RE: مالیات دفتر غیر فعالسند تجاری - حکمت - ۱۹ فروردين ، ۱۳۹۶

سلام
وقتی قانون مالک ومستاجررا نمیدانید خودرای هر انچه میخواهید انجام میدهید عواقب آنرا نیز باید تحمل نمائید.

عقد اجاره وپرداخت مالیات بر مشاغل از یکدیگر تمایز دارندقبل از انقضای عقداجاره شماباید اظهارنامه ای برای مالک ارسال واز او میخواستید ودیعه رهن پرداختی رادر موقع مقر ردر قبال تخلیه به شما پرداخت نمایددرغیراینصورت ملزم به پرداخت اجرت المثل ایام تصرف میگردد و چنانچه پاسخی نداد با تخلیه و تامین دلیل از شورا یا دادگاه دادخواست مطالبه اجرت المثل ودیعه را مطرح مینمودید بنگاهی پس از پایان قرارداد دیگر مسئولیتی نداشته شما به شخص فاقد مسئولیت مراجعه نموده اید.
چون در کمیت و کیفیت قراردادتان نیستم پیشنهاد مشاوره حضوری با یک وکیل مینمایم


RE: مالیات دفتر غیر فعالسند تجاری - site2017 - ۱۵ آذر ، ۱۳۹۶

خوب شما می بایست قبل اجاره جایی که به عنوان تجاری به ثبت رسیده در این مورد اطلاعات کافی بدست می آوردید و وقتی نمی خواستید از چنین مکانی بهره بگیرید و در آنجا تجارت کنید چرا همچین جایی رو اجاره کردید
به نظرمن که چاره ای جز پرداخت مالیات ندارید مگر اینکه واقعا عکس تجاری بودن مغازه و خالی بودن آن یا درروهای دیگه رو امتحان کنید