انجمن حقوقی هامون
پول امانی برای خرید جهیزیه - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن حقوقی هامون (https://www.vakil.net/forum)
+-- انجمن: تالار پرسش و پاسخ و مشاوره حقوقی متفرقه (https://www.vakil.net/forum/forumdisplay.php?fid=4)
+--- انجمن: پرسش و پاسخ و مشاوره حقوقی (https://www.vakil.net/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- موضوع: پول امانی برای خرید جهیزیه (/showthread.php?tid=117)



پول امانی برای خرید جهیزیه - shirin - ۲۳ دي ، ۱۳۹۰

با سلام. پدر من قبل از فوتشان 7 ملیون تومان به صورت امانت به خواهر م دادند تا زمانی که بنده ازدواج کردم برای من جهیزیه بدهند.(7 ملیون پول در سال 88 در بانک پارسیان در حساب خواهرم در حساب بلند مدت)قرار داده شد و از خواهرمم خواسته بودند که هر ماه سود بگیرند و به من بدهند.(پدر من می خواستد این پول را در حساب من بگذارند اما من حماقت کردم و قبول نکردم). در طول این دو سال و نیم خواهرم نه تنها سود پول را هر ماه به من نداده است بلکه در همان ابتدا 1 ملیون تومان از پول را در زمان مرگ پدرم بدون اطلاع و رضایت من خرج سنگ قبر پدر شد. (در صورتی که پدر م در همان زمان 5 ملیون تومان به انها برای مراسم کفن و دفنش داده بود. انها ول خرجی کردن و باقی پول را از جهیزیه من برداشتند. ) . مقدار 800 هزار تومن از ان پول هم بدون اطلاع و رضایت من به مادرم قرض داده شده بود. (من تا 3 ماه پیش حتی جرات نداشتم بپرسم که سود پول من چقدر است . ). من فعلا تا مدتی قصد ازدواج ندارم و به خواهرم هم اعتماد ندارم که پولم دستش بماند . تمام راه ها (التماس . گریه. منطق. تهدید)را امتحان کردم تا پولم را از او بگیرم . اما به هیچ عنوان حاضر به برگشت پول نیست. به شوهرش زنگ زدم و با گریه و التماس از او خواستم که پولم را برگرداند اما در عوض او به من گفت که مسائل خانوادگی شما به من ربطی ندارد. از عمویم خواستم که واسطه شود اما باز هم حاضر به برگشت پول نیست. یک خواهر دیگر و مادر هم دارم که خودشان در ظاهر ساکت هستند اما در خفا با رسیدن پول به دست من مخالف هستند. متاسفانه من تصمیم به اقدام قانونی گرفته ام . اما هیچ نوشته ای از پدرم ندارم که ثابت کنم در دست خواهرم پولی به امانت از طرف پدرم برای من سپرده شده است. می خواهم وکیل بگیرم. من بدون شاهد چه می توانم بکنم. ایا عمویم به عنوان شاهد می تواند باشد؟چند شاهد لازم دارم؟نوشته ای وجود ندارد . اما خانواده و عمویم قضیه را می دانند. خانواده ام بر علیه من هستند . چه باید بکنم. (من قصد خرج کردن ان پول را ندارم فقط می خواهم با ان پول سکه بخرم که ارزش پولم حفظ شود و به عنوان پشتوانه ای برای من عمل کند. خواهش می کنم من را راهنمایی کنیدو چه اقدام قانونی باید انجام دهم؟ متشکرم از وقتی که اخنصاص می دهید. (ضمنا من و مادرم حقوق پدرم را نصف نصف دریافت می کنم و تا کنون چندین سکه با پول خودم برای خودم به عنوان پس انداز خریده ام. من قصد خرج پولی که پدرم به خواهرم به عنوان امانت داده را ندارم فقط می خواهم اختیار پول را از دست خواهرم خارج کنم.). من اگر بخواهم وکیل بگیرم چگونه باید اثبات کنم که مقداری پول نزد خواهرم از سوی پدر به امانت دارم. ؟ایا شهادت عمویم کفایت میکند؟ ایا اگر نتوانم گفته هایم را ثابت کنم خواهرم از من می تواند شکایت کند؟ هیچ کدام از اعضای خانواده ام حاضر نمی شوند که بر علیه خواهرم در دادگاه شهادت دهند. به نظر شما اگر من ازیک وکیل بخواهم که ابن قضیه را پی گیری کند چه مقدار هزینه باید در نظر بگیرم؟ببخشید که طولانی شد.


RE: پول امانی برای خرید جهیزیه - vakil - ۲ بهمن ، ۱۳۹۰

(۲۳ دي ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۱۵ : ۱۸)shirin نوشته است: با سلام. پدر من قبل از فوتشان 7 ملیون تومان به صورت امانت به خواهر م دادند تا زمانی که بنده ازدواج کردم برای من جهیزیه بدهند.(7 ملیون پول در سال 88 در بانک پارسیان در حساب خواهرم در حساب بلند مدت)قرار داده شد و از خواهرمم خواسته بودند که هر ماه سود بگیرند و به من بدهند.(پدر من می خواستد این پول را در حساب من بگذارند اما من حماقت کردم و قبول نکردم). در طول این دو سال و نیم خواهرم نه تنها سود پول را هر ماه به من نداده است بلکه در همان ابتدا 1 ملیون تومان از پول را در زمان مرگ پدرم بدون اطلاع و رضایت من خرج سنگ قبر پدر شد. (در صورتی که پدر م در همان زمان 5 ملیون تومان به انها برای مراسم کفن و دفنش داده بود. انها ول خرجی کردن و باقی پول را از جهیزیه من برداشتند. ) . مقدار 800 هزار تومن از ان پول هم بدون اطلاع و رضایت من به مادرم قرض داده شده بود. (من تا 3 ماه پیش حتی جرات نداشتم بپرسم که سود پول من چقدر است . ). من فعلا تا مدتی قصد ازدواج ندارم و به خواهرم هم اعتماد ندارم که پولم دستش بماند . تمام راه ها (التماس . گریه. منطق. تهدید)را امتحان کردم تا پولم را از او بگیرم . اما به هیچ عنوان حاضر به برگشت پول نیست. به شوهرش زنگ زدم و با گریه و التماس از او خواستم که پولم را برگرداند اما در عوض او به من گفت که مسائل خانوادگی شما به من ربطی ندارد. از عمویم خواستم که واسطه شود اما باز هم حاضر به برگشت پول نیست. یک خواهر دیگر و مادر هم دارم که خودشان در ظاهر ساکت هستند اما در خفا با رسیدن پول به دست من مخالف هستند. متاسفانه من تصمیم به اقدام قانونی گرفته ام . اما هیچ نوشته ای از پدرم ندارم که ثابت کنم در دست خواهرم پولی به امانت از طرف پدرم برای من سپرده شده است. می خواهم وکیل بگیرم. من بدون شاهد چه می توانم بکنم. ایا عمویم به عنوان شاهد می تواند باشد؟چند شاهد لازم دارم؟نوشته ای وجود ندارد . اما خانواده و عمویم قضیه را می دانند. خانواده ام بر علیه من هستند . چه باید بکنم. (من قصد خرج کردن ان پول را ندارم فقط می خواهم با ان پول سکه بخرم که ارزش پولم حفظ شود و به عنوان پشتوانه ای برای من عمل کند. خواهش می کنم من را راهنمایی کنیدو چه اقدام قانونی باید انجام دهم؟ متشکرم از وقتی که اخنصاص می دهید. (ضمنا من و مادرم حقوق پدرم را نصف نصف دریافت می کنم و تا کنون چندین سکه با پول خودم برای خودم به عنوان پس انداز خریده ام. من قصد خرج پولی که پدرم به خواهرم به عنوان امانت داده را ندارم فقط می خواهم اختیار پول را از دست خواهرم خارج کنم.). من اگر بخواهم وکیل بگیرم چگونه باید اثبات کنم که مقداری پول نزد خواهرم از سوی پدر به امانت دارم. ؟ایا شهادت عمویم کفایت میکند؟ ایا اگر نتوانم گفته هایم را ثابت کنم خواهرم از من می تواند شکایت کند؟ هیچ کدام از اعضای خانواده ام حاضر نمی شوند که بر علیه خواهرم در دادگاه شهادت دهند. به نظر شما اگر من ازیک وکیل بخواهم که ابن قضیه را پی گیری کند چه مقدار هزینه باید در نظر بگیرم؟ببخشید که طولانی شد.

سلام
دوست عزیز وکیل میتواند به شما کمک کند اما ادله شما باید کافی باشد . اگر مدرک و سند نوشته شده ای ندارید ، تنها راه احقاق حق شما یا اقرار خواهرتان است یا شهادت شهود .