انجمن حقوقی هامون

نسخه‌ی کامل: مجازات داشتن مشروب در ماشین
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با سلام خدمت همه عزیزان
در هفته گذشته در تالاری برای جشن دامادی یکی از دوستانم دعوت بودیم که مقداری مشروب برای من و یکی از دوستانم دادند که داخل صندوق عقب ماشینم گذاشتیم و به سمت تالار حرکت کردیم که در راه منتهی به پارکینگ تالار (200متری )توسط گشت نیروی انتظامی متوقف شدیم وبه یگان منتقل شدیم چون مشروب در ماشین من کشف شد و بخاطر اینکه برای دوست همراهم مشکلی پیش نیاید گفتم از من بوده و او خبر نداشته که بعد از صورتجلسه و با هماهنگی قاضیز کشیک دوستم همان شب آزاد شد ومن به بازداشتگاه منتقل شدم روز بعد در بازجویی و دادسرا گفتم در جشن دامادی مشروب را به من دادند و نمیدانم کی بود چون فقط داماد از دوستانم بوده و کس دیگری را نمیشناختم وموقعی که برای انجام کاری رفته بودیم موقع برگشت دستگیر شدیم و قصد خوردن مشروب را نداشتم ( چون از مشروب نخورده بودم و وبالواقع نیز قصد خوردن را نداشتیم ) بعد با یک فیش حقوقی (15 میلیون کفالت)آزاد شدم در گزارش مامورین مقدار مشروب را یک لیتر و دویست سی سی با 20 درصد الکل و بصورت دست ساز اعلام کردند . حال با توجه به مصرف نکردن مشروب و نداشتن هیچ گونه سوپیشینه ای آیا مجرم شناخته میشوم و برایم سو سابقه میشود؟ چه حکمی برایم صادر میشود ؟ چون در پرونده قید شده حمل و نگهداری مقدار 1200 سی سی مشروب در ضمن ازمن تعهد محضری که از آن تاریخ نسبت به حمل و نگهداری مشروب اقدام نکنم گرفته شد . با تشکر از لطفتان
سلام
دوست عزیز هر فعل وترک فعلی درقانون جرم انگاری شده است،مشروب الکلی باخلوص20یا100درصد(تفاوت نمیکند)درخودرو شما کشف شده اقراربه مالکیت آن به خودنموده اید اما منکر مصرف بوده ایددرماده701الی704 قانون تعزیرات حداقل3ماه حبس درنظرگرفته شده است با آنچه بیان گردید وباتفسیر قانون به نفع متهم درقانون مجازات اسلامی جدیدواظهارندامت قطعآ جزای نقدی درانتظار شما خواهدبود البته چنانچه سابقه کیفری نداشته باشید.
اگر مشروب الکلی مکشوفه وارداتی بود متحمل پرداخت5برابرقیمت گمرکی هم بودید.
اگر مشروب الکلی مکشوفه بیش از 25لیتر بود خودرونیز به نفع دولت توقیف میگردید.
ازنظرات وتجارب ارزشمند دوستانم بهره مندخواهیم شد.
باعرض سلام و تشکر از دوست بزرگوار جناب حکمت و پاسخ ایشان مخاطب محترم به نظر بنده با عنایت به توضیحات داده شده و اینکه فقط حمل و نگهداری میزان مشخصی بوده و با توجه به رویه جاری در اینگونه موارد در تهران شمارا فقط به جزای نقدی محکوم خواهند نمود و این جریمه بر اساس مقداری که حمل نموده اید بوده که فکر میکنم جزای نقدب شما یا یک میلیون و دویست هزار تومان و یا شش هیلیون تومان بوده و بیشتر شش میلیون تومان بوده لذا هر لیتر را پنج میلیون تومان در نظر میگیرند چون از یکو نیم لیتر کمتر بوده به احتمال قوی شش میلیون تومان می باشد اگر جریمه سال نودو سه اضافه نشده باشد اگر جریمه سال نودوسه مانند هزینه دادرسی زیاد شده باشد تا دوازده میلیون تومان هم امکان جریمه وجود دارد چون هدف جیب دولت بوده نه تنبیه مجرم شما ناراحت نباشید قطعاً مهم جیب دولت بوده مجازات در کشور ما کشک و دوغ است و همچنین دریافت تعهد نامه وسیله ترساندن اشخاص میباشد ولاغیر بنده متهمی سراغ دارم بالغ بر 25 بار تحت عنوان حمل و فروش مشروبات الکلی گرفته اند و در 80%موارد زندانی شده ولی در اکثریت احکام صادره قید شده بود به دلیل فقد سابقه کیفری ....به جزای نقدی محکوم میشود برید خوش باشید تا زمانی که عدالت پولی در کشور رایج شده متخلفین پول داشته باشند و حالش را ببرند چون به نظر بنده هیچ جایی از شرع مقدس اسلام چیزی تحت عنوان پول بده از مجازات فرار کن نه وجود داشته و نه وجود خواهد داشت اما در ایران مهم ایجاد درآمد سرشار برای دولت آزاد کردن مجرمین تحت عناوین متعدد مانند جزای نقدی بدل از حبس،مرخصی ،درمان،متنبع شدن مجرم ...!!!!و همچنین جلوگیری از هزینهای دولتی وووو و ایجاد موسسات مالی و اعتباری و سرمایه گذتری در بانکهای دیگر لذا پول داشته باش و راحت باش این نظر و برداشت شخصی بنده و در د دل من با دوستان بوده
سلام
جناب تیموری فرمایشاتتان جز حقیقتی بیش نیست
این حق گویی جنابعالی مرا به دیدارتان مشتاق تر میکند
امیدوارم این توفیق را داشته باشم
باسپاس و تشکر از وقتیکه صرف جواب دادن به سوال ها میگذارید
دراین36 سالی که از عمرم میگذرد تاکنون هیچگونه سابقه ای نداشتم وبرای اولین بار انگشت نگاری شدم با این اشتباه از آن روز تاکنون دمی آسایش نداریم که سرانجام کار چه میشود. کاش دستم میشکست و قبول نمیکردم که باعث سابقه برای خود و ریختن آبروی خانواده و خود شدم. در دادسرا اظهاراتم توسط یک دادیار گرفته شد آیا موقع دادن حکم خودم هم حضور دارم یا حکم داده میشود بعد به من ابلاغ میشود ؟ اگر این مبلغ را نتوانم بپردازم به زندان منتقل میشوم یا از ضامن میگیرند؟ چون قطعا این مبلغ را نمیتوانم بپردازمآیا هیچ راهی برای تبرِِئه شدنم وجود دارد ؟
با سپاس از لطفتان
سلام با تشکراز پاسخ دوست عزیزم جناب آقای تیموری که صراحت کلامش منو کشته
دوست عزیز قبول اشتباه شهامت، تکرار آن حماقت است.
به قول یکی ازدوستان حقوقدانم که میگفت اگر خطاهای دوران جوانی ام را پرونده کنم وخودبه قضاوت درخصوص ان بنشینم ورای برمحکومیت خودم بدهم تاآخر عمر مهمان زندان خواهم بود.
میگفت ای کاش تجربه میانسالی ام رادرجوانی داشتم؟
شما درسنی هستید که امکان لغزش وجوددارد خیلی مراقب باشید
اما اینکه شمادرزمان صدورحکم در نزد قاضی خواهیدبود اخطاریه حضوربه دادگاه برای شما خواهد آمددردادگاه اظهار ندامت کرده وتقاضای بخشش نمائید قطعآ قاضی هم کمک تان خواهد نمود وحداقل جزای نقدی رادرنظرخواهدگرفت که بتوانید بپردازیدمارا هم ازنتیجه دادگاه بی خبرنگذارید
فکرزندان رفتن را هم از مخیله خودبیرون کنید
با درود و سپاس جناب حکمت
انشاالله که رفع به خیر شود با توضیحات شما امیدوارتر شدم که حکم سنگینی ندهند . در اولین لحظه بعد از صدور حکم به اطلاع میرسانم .
با سپاس همیشه شاد و سبز باشید .
با سلام خدمت تمامی بزرگواران
طبق قولی داده بودم در مورد مجازات داشتن مشروب که نتیجه دادگاه رو اطلاع بدم
خلاصه بعد از چند ماه جلسه رسیدگی برگزار شد که با اضهار ندامت و نداشتن هیچگونه سابقه ای قاضی مربوطه اول گفت 3 سال و در آخر گفت برات 6 ماه تعلیق مینویسم ولی هنوز حکمی به من ابلاغ نشده
دراین دیار که عصا از دست کوران میدزدند من بدنبال چه هستم ؛ لطف قاضی
دونفردوست با هم به میکده رفتند یکی دارای تبیح قشنگی بود وسالیان در دست او دیده بودیم
با گذشت زمانی هردونفر مست وپاتیل شدند یکی از مستان گفت تسبیح ما من است دیگری گفت نه مال من است والا اخر که به مشاجره وکشمکش رسید بنحویکه دراثر همین لجاجت گذربه کلانتری افتاد که کلانتری برای ثبوت جرم انان را به حالت مستی به دادسرا ارسال کرد که دردادسرا اعلام شد قاضی کشیک منزل است با وسیله ای به درب منزل قاضی رفتند که حکم مقتضی بدهد . خانم قاضی درب را گشود وگفت قاضی نیست چند دقیقه دیگر میاد . تحمل شد تا قاضی برگردد زمان حدود یک ساعت ونیم گذشت مجددا دقل باب کردن همان پاسخ شد وپس از دوسه ساعت معطلی وعصبانیت مامور بدرقه درب زده شد که این بار خانم قاضی هم از پاسخگوئی اشفته شد وگفت قاضی به میکده رفته است ممکن است پاسی از شب برگردد . به تصوراینکه شاید در میخانه اتفاقی افتاده باشد که قاضی رفته . بنابراین مامور بدرقه سر خر را کج کردوبه طرف میکده راهی شد هوا کمی سو سو میزد که در تنگ دیوار کاهگلی مانندی شخصی با لباس خاکی تک به دیوار یواش یواش میامد که بوی رسیدیم مامور اورا شناخت که گفت جناب قاضی است خوشحال شد وجلو رفت وجریان را شفاها بیان کرد و پوشه پرونده را با دست دیگرش بسمت قاضی تقدیک کرد که قاضی هم در عالم مستی گفت پرونده را بمن بدهید وبروید فردا صبح بیاورید . رفتند وشب را در محبس گذراندن وصبحدم هرد بدون مستی یکدیگرا نگاه میکردند که این کجاست وما اینجا چکارمیکنیم زندان بان گفت شما دیشب برسر تسبیح مرافع داشتیدذ ومست ومست بودید قاضی هم دستور توقیف داد تا صبح که حاضرشید به نزد قاضی بریم . رفتند درب اطاق که قاضی با دیدن هرد نفر گفت اینان کی هستند وچیکارکردن مامورگفت همان دیشبی اند که باهم بحالت مستی دعوا میکردند وشما دیدید ودستور حبس دادید گفت من یادم نمی اید که اینان رادیده باشم . مامور نشانی داد که حتی تسبیح را از انان گرفتید همین تسبیح که در دست شماست . قاضی گفت مردیکه احمق این تسبیح مال مرحوم پدر بزرگم است که دست به دست بمن رسیده .
متهمین را ببرید هریک به ده میلیون جریمه . ماموربازگشت افسر کلانتری گفت که معین نشده ده میلیون ریال یا تومان . مامور رجوع کرد وقاضی گفت دست کرم قاضی که کم نیست همان بیشتر را بگیرید !
حالا شما چه توقعی دارید دوست من برو خدارا شکرکن که اشتباها بجای کسی وشخصی سرمایه دار مجرم محکوم به اعدام شمارا اعدام نکردند . اما مطمئن باش جریمه خواهی شد نه حبس به حبس شدن خوشی نکن زیرا دولت نان خور نمی خواهد نان بده لازم دارد جریمه . ولاغیر
با سلام در ماشين دوستم مقدار 100 سي سي مشروب الکلي موجود بوده و نيروي انتظامي من که سرنشين و دوستم که راننده و صاحب ماشين بوده به دادگاه معرفي نمودندو دوستم با ضمانت (فيش حقوقي) تا روز دادگاه برگشتيم.(در توضيح ما قيد شد ماشين روز قبل در عروسي دست افراد مختلفي بوده و امکان دارد کسي اين مقدار راه در عقب ماشين انداخته باشد و نيروي انتظامي نيز از برخورد خوب ما نيز در گزارشش اورده و البته همچنين ما مصرفي نداشتيم)سوال بنده اينجاست اگر به جریمه نقدی ختم بشود ايا سوء پیشینه مي شود ؟
با عرض سلام و خسته نباشید
برای من مشکلی پیش اومده که درخواست راهنمایی دوستان رو دارم
از ماشین من 3 لیتر مشروب دست ساز توسط نیروی انتظامی پیدا شد که من از اول گفتم که مال من نیست و ماله مسافری هست که سوار ماشین من شده بود الان با قرار 15 میلیونی ازاد هستم 29 این ماه برای اخرین دفاع میرم پیش قاضی البته هیچ گونه سابقه کیفری ندارم و اینکه یک استشهاد محلی نیز پر کردم نسبت به حسن اخلاق .
ایا زندان خواهد داشت این قضیه برای من
خیلی ممنون میشم پاسخ بدین ......
چون هر کس یه حرفی میگه و استرس خیلی زیادی گرفتم
با تشکر
با سلام مخاطب محترم مشروب را از کجای ماشین شما پیدا کردن جلو یا صندوق عقب یعنی مشروبها در چه موقعیتی از ماشین شما پیدا شده؟ شغل شما چیه؟
(۲۱ ارديبهشت ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۰۲ : ۲۲)کامیاب نوشته است: [ -> ]با سلام مخاطب محترم مشروب را از کجای ماشین شما پیدا کردن جلو یا صندوق عقب یعنی مشروبها در چه موقعیتی از ماشین شما پیدا شده؟ شغل شما چیه؟
از داخل ماشین پیدا کردن
البته من در جلسه گفتم که من از ماشین پیاده شدم و گفتم هر کجا را میخوایین بگردین
من در جلسه دادگاه گفتم که بیکارم هر از گاهی مسافر کشی میکنم
با سلام بنده به اتهام کشف یک لیتر مشروب خارجی پلوم با قید ضمانت به مبلغ ده میلیون ریال آزاد هستم . قابل ذکر است که یکسال قبل نیز به جرم حمل و نگهداری یک لیتر مشروب دست ساز دستگیر شده ام که به ده ضربه شلاق و یک ماه حبس محکوم شده ام با توجه به این توضیحات و تفاوت پلم و دست ساز بودن ۱- آیا مجددا به حبس محکوم میشوم ؟ ۲_ برگه گرفتن سو سابقه به صورت خودکار به پرونده اضافه میشود یا باید قاضی درخواست آن را بدهد تا مطلع از سابقه بنده شود ؟ ۳- با توجه به مبلغ وسیقه که معادل ده میلیون ریال هست آیا بد از صادر شدن حکم خود را معرفی نکنم من تحت تعقیب قرار میگیرم و وثیقه مصادره میشود ؟ بعد از مصادره وثیقه ایا همچنان اتهام بر روی بنده باقی می ماند یا رفع میشود؟
سلام
تفاوت جرم مشروب خارجی با دست ساز وطنی در این است که باید گمرک مشروب خارجی راهم پرداخت کنید.

بله به حبس تعزیری با تشدیدمجازات محکوم خواهید شد چون دارای سابقه کیفری میباشید اما بستگی به نظر قاضی و لحاظ بخشنامه اخیر ریاست قوه قضائیه درجهت حبس زدائی دارد .

مطمئن باشید سوابق کیفری در دادسرا اخذ گردیده است.

پس از ارسال پرونده به دادگاه وتعیین وقت رسیدگی حضور شما برای اخذ اخرین دفاع الزامی است ظرف یکهفته رای صادرمیگرددرای صادره قابل تجدیدنظرخواهی است که پیشنهاد میکنم تجدیدنظرخواهی نکنیدپس ازقطعیت پرونده از دادگاه به داسرا جهت اجرای حکم ارسال میشود به کفیل اخطار معرفی مکفول صادر میگردد مفاد ان معرفی ظرف یکماه پس از ابلاغ است در صورت عدم معرفی وثیقه توقیف میگرد اما نافی مسئولیت کیفری شما نیست هر وقت دستگیر شوید باید کیفر را هر آنچه باشد تحمل نمائید مگر مشمول زمان شود یعنی 5سال از وقوع جرم گذشته باشد

بعد از 5سال فاقد سوابق موثر کیفری میباشید
با عرض سلام خدمت دوست بزگوار جناب حکمت و ممنون از بیانات شما مخاطب محتر پاسخ سوالات شما از نظر بنده به شرح ذیل بوده
- آیا مجددا به حبس محکوم میشوم ؟
بله قطعاً و همچنین مشمول تشدید مجازات خواهید بود همانگونه که دوست بزرگوارم فرمودند
۲_ برگه گرفتن سو سابقه به صورت خودکار به پرونده اضافه میشود یا باید قاضی درخواست آن را بدهد تا مطلع از سابقه بنده شود ؟
هم اکنون سجل کیفری اشخاص آن لاین در دسترس قضات بوده نیازمن استعلام نیست به محض وارد نمودن اطلاعات شخصی اشخاص و در موار دیگر با گرفتن اثر انگشت سریعاً مشخص خواهد شد
۳- با توجه به مبلغ وسیقه که معادل ده میلیون ریال هست آیا بد از صادر شدن حکم خود را معرفی نکنم من تحت تعقیب قرار میگیرم و وثیقه مصادره میشود ؟ هم وثیقه مصادره میشود و هم شما تحت پیگرد قضایی بعنوان مجرم خواهید بود
بعد از مصادره وثیقه ایا همچنان اتهام بر روی بنده باقی می ماند یا رفع میشود؟
بله ام بر خلاف نظر دوست بزرگوار مرور زما از نظر بنده زمانی مصداق داشته که جرمی واقع و در حال رسیدگی بوده و متهم آن دستگیر نشد و هیچگونه اقرار ی وجود ندارد اما اگر شما دستگیر و در مور جرم جود اظهارات داده و تحت وثیقه آزاد هستید مرور زمان از نظر بنده مشمول شما نخوهد شد زیرا در این مورد استدلال بنده این است اگر این مرور زمان در مورد مواردی مانند و مشابه شما صدق کند هر مجرمی جرمی انجام داده و دیگر دنبال آن جرم نمیرود اما در مورد شما قبلاً طی همین عنوان دارای سابقه بوده و مجدداً همان جرم را انجام داده اید با توجه به ماهیت تشدید مجازات چگونه میشود بعد از 5 سال پیگیری کیفری و دستگیری شما ذائل شود‍‍!!!!!!
این نظر و برداشت شخصی بنده بوده
با تشکر از اظهار نظر دوستان یعنی پیش بینی شما برای بنده این است که حکم حبس تعزیری صادر می شود ۱_ ایا آین حبس با پرداخت جریمه قابل رفع شدن است یا باید وارد زندان شد ؟؟؟
۲- راهی برای رفع اتهام هست یا نه ؟
۳- پیشنهاد شما برای نرفتن به زندان چیست ؟
سلام
عرض ادب وارادت حضور جناب کامیاب وسپاس از همکاری ایشان نسبت به ارائه پاسخ

جرم مشروبات الکلی از جرائم تعزیری درجه 6میباشد بالنتیجه 5سال را به 7سال مطابق بند ث ماده 107 قانون مچازات اسلامی اصلاح مینمایم.
اما پاسخ پرسش ها
مقنن در قانون جدید مجازات اسلامی برای مجرمانی که آثار ندامت و اصلاح را در خود نشان داده‌اند تخفیف‌هایی در نظر گرفته است و حتی در مواردی با حصول شرایط قانونی، موجبات برائت فرد مرتکب جرم را نیز فراهم می‌آورد.

حال این آثارندامت در شما ایجاد شده که توبه نموده باشید؟
سلام دوستان چند روز پیش منو با دوستم گرفتن معموران امنیت اخلاقی و بخاطر داشتن ۲۰۰سی سی عرق مارو به پاسگاه بردن که بعد از آن ماشین به عنوان ضمانت خوابوندن و ما فرداش رفتیم دادسرا بعد از احضار نامه من گفتم که توی تالار کار میکنم و از افراد مهمان داخل مجلس گرفتم و داخل ماشین گذاشتم دوستم هم خبر داشت ، اصل موضوع هم همین بود،فعلا هم با فیش حوقوقی به عنوان ضامن آزاد هستیم ، با توجه به سابقه کیفری نداشتن من و دوستم ، جواب حکم ما چی میشه ؟
(۵ آبان ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۵۶ : ۰۱)hortash نوشته است: [ -> ]با سلام خدمت همه عزیزان
در هفته گذشته در تالاری برای جشن دامادی یکی از دوستانم دعوت بودیم که مقداری مشروب برای من و یکی از دوستانم دادند که داخل صندوق عقب ماشینم گذاشتیم و به سمت تالار حرکت کردیم که در راه منتهی به پارکینگ تالار (200متری )توسط گشت نیروی انتظامی متوقف شدیم وبه یگان منتقل شدیم چون مشروب در ماشین من کشف شد و بخاطر اینکه برای دوست همراهم مشکلی پیش نیاید گفتم از من بوده و او خبر نداشته که بعد از صورتجلسه و با هماهنگی قاضیز کشیک دوستم همان شب آزاد شد ومن به بازداشتگاه منتقل شدم روز بعد در بازجویی و دادسرا گفتم در جشن دامادی مشروب را به من دادند و نمیدانم کی بود چون فقط داماد از دوستانم بوده و کس دیگری را نمیشناختم وموقعی که برای انجام کاری رفته بودیم موقع برگشت دستگیر شدیم و قصد خوردن مشروب را نداشتم ( چون از مشروب نخورده بودم و وبالواقع نیز قصد خوردن را نداشتیم ) بعد با یک فیش حقوقی (15 میلیون کفالت)آزاد شدم در گزارش مامورین مقدار مشروب را یک لیتر و دویست سی سی با 20 درصد الکل و بصورت دست ساز اعلام کردند . حال با توجه به مصرف نکردن مشروب و نداشتن هیچ گونه سوپیشینه ای آیا مجرم شناخته میشوم و برایم سو سابقه میشود؟ چه حکمی برایم صادر میشود ؟ چون در پرونده قید شده حمل و نگهداری مقدار 1200 سی سی مشروب در ضمن ازمن تعهد محضری که از آن تاریخ نسبت به حمل و نگهداری مشروب اقدام نکنم گرفته شد . با تشکر از لطفتان
 

مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی، شش ماه تا یک سال حبس، تا 74 ضربه شلاق و جریمه نقدی، معادل پنج برابر ارزش عرفی کالای یافت شده است. مجازات این جرم، در صورتی که حمل و نگهداری، در ماشین باشد، علاوه بر موارد بالا، موجب ضبط وسیله نقلیه یا پرداخت قیمت وسیله نقلیه، به عنوان جریمه، خواهد بود. نحوه شکایت از این جرم، با تنظیم شکواییه بوده و پس از ثبت و تشکیل پرونده، رسیدگی، جهت تحقیقات مقدماتی، از دادسرا، آغاز خواهد شد.