انجمن حقوقی هامون

نسخه‌ی کامل: تخلف از مقررات اساسنامه توسط دبیرکل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دبیر کل یک مؤسسه عمومی غیر دولتی مذکور در قانون فهرست برخلاف مقررات اساسنامه آن مؤسسه و بدون داشتن اختیار و صلاحیت در فروش و همچنین بدون رعایت تشریفات لازم برای فروش، اقدام به فروش اموال آن مؤسسه نموده است. حال سؤال اینجاست که آیا با توجه به اصل محدودیت اختیارات مدیران در مؤسسات و شرکت های دولتی (برخلاف شرکت های خصوصی) می توان این مبایعه نامه را به استناد تعارض صریح با مقررات اساسنامه ابطال نمود؟ و آیا مقررات اساسنامه مؤسسات عمومی در برابر طرف معامله مؤسسه مزبور قابل استناد می باشد؟
(۱۲ فروردين ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۳۴ : ۲۰)hossein23 نوشته است: [ -> ]دبیر کل یک مؤسسه عمومی غیر دولتی مذکور در قانون فهرست برخلاف مقررات اساسنامه آن مؤسسه و بدون داشتن اختیار و صلاحیت در فروش و همچنین بدون رعایت تشریفات لازم برای فروش، اقدام به فروش اموال آن مؤسسه نموده است. حال سؤال اینجاست که آیا با توجه به اصل محدودیت اختیارات مدیران در مؤسسات و شرکت های دولتی (برخلاف شرکت های خصوصی) می توان این مبایعه نامه را به استناد تعارض صریح با مقررات اساسنامه ابطال نمود؟ و آیا مقررات اساسنامه مؤسسات عمومی در برابر طرف معامله مؤسسه مزبور قابل استناد می باشد؟

سلام
دوست عزیز حدود اختیارات و نحوه عملکرد مدیران یک شرکت یا موسسه توسط اعضاء تعیین می شود که این تصمیم در اساسنامه آن موسسه قید می گردد . در مسئله شما در صورتی که مدیر عامل اختیارات لازم جهت فروش اموال موسسه را نداشته است، میتوانید به استناد مفاد اساسنامه دادخواست ابطال آن را ارائه نمائید و مفاد اساسنامه موسسه در هر مرجعی قابل استناد است .