۱۷ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۰۶ : ۱۴
۲۲ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۱۴ : ۰۲
(۱۷ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۰۶ : ۱۴)حسین جوان نوشته است: [ -> ]اگر دختری به واسطه عمل غیر مشروع ، دیگر دوشیزه نبوده برای ازدواج شرعی آیا اذن ولی لازم است .
سلام
بلی لازم است. شرط اذن ولی به جهت دوشیزه بودن یا نبودن است اما چون از بین رفتن بکارت به جهت ازدواج شرعی و قانونی نبوده است به همین جهت اذن ولی لازم است.

۲۳ مرداد ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۲۲ : ۰۹
sharei va gheyre sharyi,az dast raftane bekarat be maanaye soghoute ezne valist.ba search dar ahkame ezdevaj hata dar resale mitavanid in mozu ra befahmid.
۸ آبان ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۰۲ : ۰۳
شرط اذن ولی فقط در مورد باکره می باشد و عزله بکارت چه شرعی و چه غیر شرعی مطابق باعث سقوط اذن پدر شده زیرا اذن پدر در غیر باکره محل قانونی ندارد
۲۴ اسفند ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۲۶ : ۱۵
مشروعیت دخول قبل از عقد شرط صحت عقد یا شرط سقوط ولایت پدر نیست و دخول مطلقا(مشروع باشد یا غیر مشروع)سبب سقوط ولایت پدر می باشد.
رای شماره 62/62- 63/1/29 دیوان عالی کشور به عنوان رای وحدت رویه قضایی
رای شماره 62/62- 63/1/29 دیوان عالی کشور به عنوان رای وحدت رویه قضایی
۲۴ اسفند ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۲۲ : ۲۰
(۲۲ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۱۴ : ۰۲)vakil نوشته است: [ -> ](۱۷ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۰۶ : ۱۴)حسین جوان نوشته است: [ -> ]اگر دختری به واسطه عمل غیر مشروع ، دیگر دوشیزه نبوده برای ازدواج شرعی آیا اذن ولی لازم است .
سلام
بلی لازم است. شرط اذن ولی به جهت دوشیزه بودن یا نبودن است اما چون از بین رفتن بکارت به جهت ازدواج شرعی و قانونی نبوده است به همین جهت اذن ولی لازم است.
برخی مراجع از جمله مکارم شیرازی این اجازه را لازم میدانند برخی دیگر چون آیت الله بهجت نیازی برای اجازه نمی بینند
ولی رای وحدت رویه اجازه را فقط برای دختر باکره در نظر گرفته است و از دختر حتی اگر توسط عمل غیر مشروع ازاله بکارت شده باشد.برای ازدواج نیازی به اجازه ولی ندارد.
