انجمن حقوقی هامون

نسخه‌ی کامل: افراز آپارتمان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با سلام
بنده شش دانگ یک واحد از آپارتمان 15 واحدی را خریداری کردم. به دلیل مشکلاتی، فروشنده سند را به نام هیچ یک از 15 واحد نزد. من از طریق دادگاه رای التزام به سند را گرفتم اما متوجه شدم که بعد از قولنامه و در طی مراحل دادگاه بنده، به خاطر اختلافات شرکای آپارتمان و رای دادگاه دیگر، هر واحد به صورت 4 دانگ و 2 دانگ بین دو شریک تقسیم شده است و الان من فقط 4 دانگ را با استفاده از رای دادگاه میتوانم به نام خود کنم.
قاضی پرونده من با توجه به محدودیت زمانی و عجله من پیشنهاد افراز به بنده دادند. اما من با چیزهایی که خواندم کاملا گیج شدم که این کار چطور با افراز حل میشود؟؟
ممنون میشم دوستان راهنماییم کنن
با عرض سلام خدمت مخاطب محترم از نظر بنده با عنایت به قانون ثبت افراز یکی از روشهای قانون ثبت جهت خروج ملک از حالت اشاعه بوده در افراز با مشخص نمودن وضعیت خاص ملک نسبت به منجز نمودن چهار دانگ از دو دانگ میمایید سپس برای چهاردانگ و دو دانگ دو سند شش دانگ مجزا میگیرید و اگر شما از مالک چهاردانگ ی وکالت بلاعزل با قرارداد داشته باشید جهت افراز نیازی به حکم دادگاه نبوده و خودتان شخصا میتوانید به اداره ثبت محل رفته و تقاضای افراز نمایید و افراز زمانی صورت میپذبرد که دو شریک نسبت به سهم خود اختلاف داشته و این توضیح کوتاه را جهت اطلاع شما بیان نمودم چون این بحث طولانی بوده از توضیحات بیشتر صرفنظر مینمایم و پوزش می طلبم هرچند تخصص اصلی بنده ثبت اسناد و املاک میباشد این نظر شخصی بنده میباشد در ضمن جهت اطلاعات بیشتر هم میتوانید افراز را در اینترنت سرچ کنید و یا به اداره ثبت محل وقوع ملک خود رجوع کنید